مدرس زبان بدن ، مدرس سخنوری ،مدرس سخنرانی، فن بیان، سخنوری ،سخنوران

مدرس زبان بدن ، مدرس سخنوری ،مدرس سخنرانی،آموزش سخنرانی وفن بیان، فن بیان، سخنوری ، آموزش سخنرانی و فن بیان ،سخنوران - فن بیان - سخنوری

مدرس زبان بدن ، مدرس سخنوری ،مدرس سخنرانی، فن بیان، سخنوری ،سخنوران

مدرس زبان بدن ، مدرس سخنوری ،مدرس سخنرانی،آموزش سخنرانی وفن بیان، فن بیان، سخنوری ، آموزش سخنرانی و فن بیان ،سخنوران - فن بیان - سخنوری

مدرس زبان بدن ، مدرس سخنوری ،مدرس سخنرانی،آموزش سخنرانی وفن بیان، فن بیان، سخنوری ، آموزش سخنرانی و فن بیان ،سخنوران - فن بیان - سخنوری - اصول فنون مذاکره- غلبه بر ترس و اضطراب

روش‌های استخدام نیروهای فروش

چهارشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۱۵ ب.ظ


روشهای استخدام نیروهای فروش

 یکی از وظایف مدیریت منابع انسانی شرکت، جذب نیروهای مستعد و فعال برای قسمت‌های مختلف سازمان می‌باشد، معمولاً با توجه به تخصصی بودن امور در سازمان برای جذب نیروی فروش از تیم ارزیابی شامل مدیران فروش، یا فروشندگان ارشد استفاده می‌شود برای جذب نیروی فروش باید به نکات زیر توجه کرد:

1) معرفی افراد توسط فروشندگان شرکتبا توجه به شناخت فروشندگان از محیط کار شرکت یکی از راههای جذب نیروی مؤثر معرفی فروشندگان می‌باشد.

2) استفاده از مؤسسات و شرکت‌های کاریابی

3) استفاده از آگهی در روزنامه‌های پر تیراژ

4) صحبت با نیروهای فروش سایر شرکت‌ها و جذب آنها

5) استفاده از فارغ تحصیلان مراکز دانشگاهی و دانشجویی

6) کمک گرفتن از مشاوران بازاریابی

7) بررسی سوابق و پرونده‌های شرکت و فرم‌های پر شده توسط مراجعه‌کنندگان

نظارت بر عملکرد نیروهای فروش:

به‌طور معمول فروشندگان تازه‌کار پس از اتمام دوره آموزشی لازم است مدتی را نزد فروشندگان با تجربه و موفق کارآموزی کنند و پس از آن در حیطه عملیاتی خود مشغول شوندلازم است برای کمک به آنها نظارت دقیق همراه با برنامه فروش در آنها اعمال گرددنظارت وکنترل به صورت مستمر موجب پیشرفت نیروی کار و بهبود عملکرد آنها خواهد شد.

روشهای نظارت و کنترل نیروهای فروش:

روش اولاستفاده از گزارشات نیروی فروش؛ مدیران فروش می‌بایست به طور مستمر گزارشات زیر را از فروشندگان خود درخواست نمایند.

1ـ گزارش برنامه‌کاریگزارشات برنامه‌کاری یکی از روشهای سنجش قدرت تجزیه و تحلیل و قدرت پیش‌بینی نیروهای فروش می‌باشدگزارش برنامه کاری شامل برنامه‌ریزی به صورت هفتگی، ماهیانه و در نهایت سالیانه می‌باشدنیروهای فروش در مقاطع دوره‌ای مشخص می‌شوند که میزان تماس با مشتریان، نحوه تماس، زمان تماس، نوع مشتری و به طور کلی اجرای دقیق برنامه‌هایی از پیش تعیین شده به چه صورت می‌باشد.

2ـگزارش شرح تماسشامل تنظیم جزئیات تماس با مشتری، خلاصه مذاکرات و نتیجه تماس می‌باشد.

3ـ گزارش مالیاین گزارش برای کنترل مالی و بهینه کردن فروش بسیار اهمیت دارد، کنترل مالی جلوگیری از هزینه‌های بی‌فایده و افزایش بهره‌وری در فروش می‌باشد.

4ـ گزارش جذب مشتریان جدیدبا توجه به سخت بودن مشتریان جدید، فروشندگان بیشتر تمایل دارند تا با مشتریان قدیمی قرار گذاشته و ارتباط داشته باشندلذا برای موفقیت شرکت ضروری است از فروشندگان خواسته شود تا گزارش جذب مشتریان جدید را به صورت دوره‌ای جهت مدیریت فروش تهیه نموده و یکی از معیارهای پرداخت پاداش به فروشندگان گزارش مذبور می‌باشد.

5ـ گزارش قطع رابطه کردنتهیه گزارش از مشتریانی که رابطه خود را با شرکت قطع کردند، توضیح علت قطع ارتباط آنها و پیشنهاد راهکارهایی برای جلوگیری از تکرار قطع ارتباط با سایر مشتریان.

6ـ گزارش تحولات محیطیشامل تغییراتی که در محیط کسب و کار اتفاق می‌افتد که ممکن است مدیر فروش از آن مطلع نباشد، نظیر ایجاد شرایط پرداخت جدید توسط رقبا یا ارایه محصولات جدید، ورود شرکت‌های جدید به بازار و به طور خلاصه هر گونه تغییری در محیط کسب و کار شرکت.

7- گزارش افزایش رضایت‌مندی مشتریاندر واقع گزارشی است که میزان برآورد خواسته‌ها و نیازهای مشتریان می‌باشد،هرچه قدر شرکت در این امر موفقیت بیشتری کسب کند رضایت مشتریان بیشتر خواهد شد.

روش دوم: مشاهده مستقیم نیروی فروشزیر نظر گرفتن نیروهای فروش و مشاهده مستقیم و نزدیک عملکرد آنها یکی از روش‌های کنترل وارزیابی نیروهای فروش می‌باشد مدیریت فروش می‌بایست برخی از روزها بدون برنامه‌ریزی قبلی با نیروی فروش همراه شود وعملکرد وی را به دقت زیر نظر بگیرد، این روش به مدیر فروش کمک می‌کند تا از ارایه اطلاعات غیر واقعی توسط نیروهای فروش جلوگیری نماید.

روش سومارزیابی نیروهای فروش از طریق نامه یا شکایات مشتریانتحقیقات نشان میدهد 95 درصد از مشتریان نارضایتی خود را اعلام نمی‌کنند بلکه ارتباط خود را با شرکت قطع می‌نمایند از این رو مدیریت فروش می‌بایست اعتراضات مشتریان را به دقت مورد توجه قرار داده و توصیه‌های آنها را به کار بگیرد.

روش چهارمتحقیق پیمایشی از مشتریان در مورد رضایت آنها از عملکرد فروشندگانمدیر فروش نباید منتظر دریافت شکایات از مشتریان باشد بلکه خود باید بطور مداوم بصورت حضوری و یا تلفنی با مشتریان در تماس باشد و از نحوه عملکرد فروشندگان اطلاع حاصل نماید

آموزش سخنوری و فن بیان مبحث با زاریابی و فروش فصل اول

آموزش سخنوری و فن بیان مبحث با زاریابی و فروش فصل دوم

آموزش سخنوری و فن بیان مبحث با زاریابی و فروش فصل سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی