مدرس زبان بدن ، مدرس سخنوری ،مدرس سخنرانی، فن بیان، سخنوری ،سخنوران

مدرس زبان بدن ، مدرس سخنوری ،مدرس سخنرانی،آموزش سخنرانی وفن بیان، فن بیان، سخنوری ، آموزش سخنرانی و فن بیان ،سخنوران - فن بیان - سخنوری

مدرس زبان بدن ، مدرس سخنوری ،مدرس سخنرانی، فن بیان، سخنوری ،سخنوران

مدرس زبان بدن ، مدرس سخنوری ،مدرس سخنرانی،آموزش سخنرانی وفن بیان، فن بیان، سخنوری ، آموزش سخنرانی و فن بیان ،سخنوران - فن بیان - سخنوری

مدرس زبان بدن ، مدرس سخنوری ،مدرس سخنرانی،آموزش سخنرانی وفن بیان، فن بیان، سخنوری ، آموزش سخنرانی و فن بیان ،سخنوران - فن بیان - سخنوری - اصول فنون مذاکره- غلبه بر ترس و اضطراب

. بازخورد مؤثر

در ارتباط به خصوص در گفتگو شاید یکی از اصلی‌ترین مباحث لازم پدیده‌ی بازخورد به جای برخورد است. بسیاری از دانشمندان و محققان ارتباطی معتقدند که ایجاد یک رابطه به مراتب آسان‌تر از حفظ یک رابطه است و نسبت به تقویت رابطه و ادامه‌ی آن باید تکنیک‌های بازخوردی را مورد بررسی قرار داد. آن چیزی که باعث بقاء و دوام یک رابطه می‌گردد و حیات آن را تضمین می‌نماید قطعاً بازخورد مؤثر خواهد بود.

مهمترین درس بازخورد آن است که وقتی در رابطه می‌خواهید نسبت به امری مثبت و یا منفی واکنشی و یا عکس‌العملی نشان دهید می‌بایست به جای ذکر عنوان مطلبی، آن را شرح دهید. بسیاری از افراد وقتی می‌خواهند از چیزی تمجیدنمایند فقط می‌گویند خوب و عالی است اما نمی‌گویند که چرا عالی است و بالعکس هرگاه می‌خواهند امری را تقبیح نموده و آن را مردود سازند فقط می‌گویند امر ناپسندی است یا کار زشتی است و یا... و اصلاً نمی‌گویند چرا؟ حتی زمانی که ما از یکدیگر نیز ناراحت می‌شویم به جای آنکه ناراحتی و دلخوری خود را به یکدیگر شرح دهیم با رفتارهای تقابلی سعی در برخورد می‌نماییم حال آنکه این نوع رفتار نه تنها کمکی نمی‌کند، نه تنها حقی را باز نمی‌ستاند، بلکه حتی به روند رابطه لطمه زده و یا شاید آن را مختل و یا حتی مختوم ‌نماید. فرهنگ بازخوردی مهمترین فرهنگ ارتباطی است و بدون آن رابطه سلامت لازم را نخواهد داشت.

چگونه بازخورد موثر بدهیم:

1. بازخورد خود را در رابطه با یک رفتار مشخص بیان کنید.

2. زمان را در نظر داشته و قبل از وقوع به شکل توصیه اقدام کنید یا بلافاصله پس از  وقوع مسئلهبه صورت بازخورد مثبت عمل کنید.

3. توجه داشته باشید افراد درست مانند خودتان نیاز به بازخورد گرفتن دارند.

4. روی رفتاری از مخاطب که می‌توانید آن را تغییر دهید تمرکز کنید.

5. به جای تحمیل بازخورد به مخاطب، درخواست به دریافت آن کنید.

6. به جای ارزیابی رفتار و عملکرد مخاطب آن را توصیف کنید. به این ترتیب از برچسب زدن و قضاوت در مورد وی اجتناب نموده­اید.

7. برای کاهش حالت دفاعی از کلمه «من» در مقابل «شما» استفاده کنید.

8. مطمئن شوید که ارتباطات روشن و واضح هستند.

9. در بازخورد دادن احساس شخصی خود را وارد نکنید و آن را با زبان، لحن و رفتار غیر کلامی آرام و موقر ارائه نمایید.

آموزش تکنیک‌های ارتباطی و فن بیان و سخنرانی-پیشگفتار

آموزش تکنیک‌های ارتباطی و فن بیان و سخنرانی-بخش اول

 
 
 
 
 
 
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی